Slappna av på djupet med yinyoga  – en energigivande yogaform där du släpper spänningar och lugnar ditt sinne. Med yinyogan och den aktiva vilan kommer man åt fascian, det intrikata nätverket som täcker hela kroppen, för att ge både den och sinnet tillfälle för återhämtning.

Yinyoga passar alla, oavsett hur vår fysiska kropp ser ut eller känns och oavsett tidigare erfarenhet av yoga. Den är särskilt effektiv för stela och orörliga personer och har visat sig hjälpa mot ryggvärk, knä och/eller nackproblem och framför allt en stressad och snabb livsstil med mycket prestation. Ett fint komplement till löpträning och styrketräning. Yinyoga passar extra bra de dagar du upplever stress och trötthet.

De enkla ställningarna inom yinyoga görs alltid liggande eller sittande. Du stannar i varje ställning under flera minuter i andetaget med medveten närvaro. Yinyoga påverkar yindelarna i kroppen genom att töja och stärka inre djupt liggande strukturer som leder, ben och bindväv. Framförallt områdena kring höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggraden och öppnar sakta upp stela höfter och gör baksidan av ben och vader smidigare och mer elastiska. I yinyogan stretchar vi inte utan slappnar av och låter kroppen vara, låter gravitationen göra jobbet, och kommer på så sätt mycket djupare.

Klassen är en timme och 15 minuter vilket gör att vi har möjligheten att lägga än mer tid på aktiv vila, ofta med hjälp av en restorative position, ibland med andra tekniker.
Du behöver inte ha gjort yinyoga tidigare.

Kom gärna och prova-på kundaliniyoga och yinyoga och känn vad som passar dig bäst. Läs mer om prova-på tillfällen HÄR.

 

 Yinyoga

Cirkel  Onsdagar 4 sep – 18 dec kl. 19.15-20.45. Kursuppehåll 6 – 27 nov.
Cirkel  1650:- / 12 ggr
Cirkel  Kursen är uppdelat på tre delar med olika fokus områden. De första 5 veckorna lägger vi lite extra fokus på att låta kroppen och sinnet slappna av för att låta kroppen göra det den kan allra bäst, hela oss inifrån. Nästa 4 veckor stärker och balanserar vårt matsmältningssystem. Och terminens 3 sista veckor, där öppnar vi våra hjärtan. Även med olika fokusområden stärker och balanserar yinyogan hel dig.
Cirkel  Priser och rabatter. – läs här om rabatter för dig som vill yoga två eller flera gånger varje vecka.
Cirkel  Om du får förhinder till din kurs är du välkommen på kundaliniyoga fortsättningsklasser under höstterminen.
Cirkel  Lärare Anna-Lena Arvidsson

Boka