plant-731455_1920Slappna av på djupet med yinyoga  – en energigivande yogaform där du släpper spänningar och lugnar ditt sinne.

Yinyoga passar alla, oavsett hur vår fysiska kropp ser ut eller känns och oavsett tidigare erfarenhet av yoga. Den är särskilt effektiv för stela och orörliga personer och har visat sig hjälpa mot ryggvärk, knä och/eller nackproblem och framför allt en stressad och snabb livsstil med mycket prestation. Ett fint komplement till löpträning och styrketräning. Yinyoga passar extra bra de dagar du upplever stress och trötthet.

De enkla ställningarna inom yinyoga görs alltid liggande eller sittande. Du stannar i varje ställning under flera minuter i andetaget med medveten närvaro. Yinyoga påverkar yindelarna i kroppen genom att töja och stärka inre djupt liggande strukturer som leder, ben och bindväv. Framförallt områdena kring höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggraden och öppnar sakta upp stela höfter och gör baksidan av ben och vader smidigare och mer elastiska. I yinyogan stretchar vi inte utan slappnar av och låter kroppen vara, låter gravitationen göra jobbet, och kommer på så sätt mycket djupare.

Du behöver inte ha gjort yinyoga tidigare.

Yinyoga – 5 prova-på tillfällen

Ibland behöver man några gånger för att hinna känna efter vad yinyogan kan göra för kropp och sinne. Därför finns möjlighet att bara boka plats för 5 tillfällen på kursen. Därefter finns möjligheten att boka sig för fler klasser.

Cirkel  Onsdagar 3 april – 8 maj kl. 16.30-17.30
Cirkel  750:-. /5 veckor
Cirkel  Lärare Anna-Lena Arvidsson
Cirkel  Ta med mjuka kläder som du lätt kan röra dig i, vattenflaska/termosmugg för vatten eller té.

Boka

Yinyoga – terminskurs

Cirkel  Onsdagar 6 mar – 8 maj kl. 16.30-17.30. Ingen klass 17 apr, påsklov.
Cirkel  1250:- / 9 ggr
Cirkel  Vill du yoga fler gånger i veckan? – läs mer om Priser och rabatter. Om du får förhinder till din kurs är du välkommen på kundaliniyoga fortsättningsklasser – fredagar kl. 06.30 eller någon annan veckoklass under vårterminen.
Cirkel  Lärare Anna-Lena Arvidsson
Cirkel  Ta med mjuka kläder som du lätt kan röra dig i, vattenflaska/termosmugg för vatten eller té.

Boka